جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

سلام خوش آمدید

چالش ده آرزو...

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۹،

حالا که بیخوابی به سرم زده، آخرین پستی که خواندم مرا به فکر فروبرده: آرزوهای قبل مرگم چیست؟
« ایاک و طول الامل» امیرالمومنین(ع) را به خاطر آوردم و با خود اینطور زمزمه کردم؛ «این آرزوها بعضیهایش فقط طعم شیرین خیال است که در حد خیال میماند و بس؛ بعضیهای دیگرش آرزوهایی‌ست شاید دست‌یافتنی به شرط اراده و یقین و توکل و خواست خدا... همین و نه بیش از این ...

یک: یکی از آرزوهای بسیار مهم و بسیار هیجان‌انگیز برایم این است که همه ایران را قبل از مرگ ببینم. همه ایران...

دو: یک موسسه فرهنگی که در حوزه زنان کار میکند راه بیندازم  و ترجیحم این است این موسسه یک سایت عالی و به روز در مورد مسائل زنان داشته باشد.

سه: دوست دارم با مرضیه برومند، بیژن بیرنگ و مهرانه مهین ترابی مصاحبه کنم. قطعا اگر سیمین دانشور و نادر ابراهیمی از دنیا نرفته بودند در این لیست جا میگرفتند.

چهار: بعد از اینکه ایران را گشتم به هند بروم و ژاپن بعد از آنجا به مصر و بعد هم به ایتالیا و یونان. البته حتما همراه همسرم :)

پنج: یکی از مهمترین آرزوهایم این است که کارگردان شوم و در مورد مسائل اجتماعی و خانوادگی و زنان فیلم بسازم.

شش: آرزویم این است که قبل از مرگ چند کتاب را حتما کامل بخوانم: تفسیرالمیزان، تفسیر تسنیم، همه کتب شهید مطهری، شاهنامه و دیوان حافظ...

هفت: پرواز کنم. نه با هواپیما. با این تکنولوژی هایی که آدم را شبیه پرنده میکند. آن هم حتما با همسرم :)

هشت: یک دوره کامل (با هر موضوعی) با آیت الله جوادی آملی بگذرانم. یک جمع زنانه بدون حضور مردان؛ که بتوانیم تمام مدت چهره ایشان را ببینیم نه پس کله مردان را آن هم از تلویزیون!

نه: یک سفر خیال انگیز به قطب شمال یا جنوب داشته باشم. راه رفتن پنگوئن ها را از نزدیک ببینم، فضای سرارسر سفیدی، خرس های قطبی، شفق قطبی و خورشید نیمه شب و ...

ده: بچه پاندا یا ببر داشته باشم که هیچ وقت بزرگ نشوند :) 

 

پی نوشت: خوب شد تعداد داشت وگرنه حالا حالاها ادامه میدادم :) البته من از آرزوهای خانه و خانواده چیزی نگفتم چون یکسری آرزوهای همگانی ست که همه دلمان میخواهد آنطور بشود.

 

 

  • هانیه معینیان

آرزو

زندگی

مرگ

چالش

نظرات (۸)

  • دچارِ فیش‌نگار
  • امیدوارم به زودی کارگردان خوش فکری در زمینه پژوهشی خودتون بشید.(بقیه موارد هم به همین ترتیب محقق بشه و سالهای سال در کنار خانواده زندگی پربرکت داشته باشید)

    پاسخ:
    خیلی ممنونم
    به دعای شما انشالله 

    اتفاقا خیلی خوب است آدم آرزو داشته باشد، مخصوصا اگر آرزویش زیبا باشد. بد، این است که بعضی از ما در آرزوهای خیالی و نشدنی می‌مانیم و از زندگی و وظیفه و واقعیت‌ها غفلت می‌کنیم.

     

    خلاصه که:

    انشالله که به همۀ این آرزوهای قشنگ برسید :)

    و آرزو می‌کنم آرزوهایتان مدام بیشتر و زیباتر و شادتر و جاودانی‌تر بشوند :)

    همه هم با همسر :)

    پاسخ:
    بله بله حق با شماست.


    ممنون :)
    به دعای شما 


    همه هم با همسر :))

    اول و دوم عاااااااااالی بودن

    پاسخ:
    بسی ممنون :)
    انشالله به دعای شما محقق شود :))


    الان مشکلی هست که بعضی نظرها برای من دوبار میرسه؟!

    والا چند وقته تو بعضی وبلاگا که نظر می‌ذارم یهو قاطی می‌کنه و ارسال نمی‌شه من دوباره می‌فرستم. اکثرا می‌گن یه بار براشون ثبت شده شاید این‌بار برای شما اولی هم ثبت شده باشه.

    پاسخ:
    عجب!
    بله دو نظر از شما ثبت شده بود

    این که یه سری آرزوهای مشترک داشتیم برام جالب بود :)

    پاسخ:
    چه جالب همین الان میخواستم بیام پیشت :)


    برای منم خیلی جالب هست :)

    :)))

     

    شما با اون وزنت آخه تو هوا پرواز کنی شاهکاره! اکبر عبدی! :دی

    پاسخ:
    بعضی دوستان بلاگ گزینه ای را فعال میکنند که ناشناس ها نتوانند پیام بگذارند. حتما به خاطر امثال شماهاست :)



    یعنی شما بنده را دیده اید ؟! :) خب اگر دیده بودید که انقدر مثالتان دور از واقعیت نبود
    البته من اگر جای شما بودم هوشمندی به خرج میدادم و به جای اکبر عبدی مینوشتم رابعه اسکویی یا شهره لرستانی. هم زن بودند هم چاقتر بودند لذا شما خوشحال تر میشدید :)
    ولی خب متاسفانه شما هوشمندی خاصی ندارید.

    (^____^)

    پاسخ:
    خیلی خوبن اینا :)
  • بنده گنهکار خدا
  • سلام

    من امدم برای کامنت بالا و بی ادبیم عذرخواهی کنم. میشه خواهش کنم و بزرگواری کنید و منو ببخشید؟ حلالم کنید لطفا!

    پاسخ:
    سلام بر شما
    خواهش میکنم 
    یکبار هم ومیگفتید کافی بود.
    حلال زندگانی...

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا...