جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

سلام خوش آمدید

شادی گمشده

دوشنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۲،

برای چندمین بار است که فهمیدم گره زدن حال خوب به یک اتفاق، سرابی بیش نیست. نمی‌دانم شاید این عادت مردم این روزگار باشد؛ غرق در آینده و حسرت‌خور گذشته...
ولی برای چندمین بار زندگی به من فهماند که باید در حال زندگی کنم و از آن لذت ببرم! اینکه در سرم هزارتا نقشه بکشم که اگه فلان اتفاق بیفتد، فلان چیز را بخرم، اگر آنجا بروم، اگر، اگر، اگر...این «اگر»ها هیچ‌وقت برایم شادی غلیظی را به ارمغان نیاورده. چه بسا اگر با خودم بنشینم و فکر کنم آن گذشته‌ای که گمان می‌کردم دردناک است شادی‌اش دلچسب‌تر از آن «اگر» اتفاق افتاده باشد...
نمی‌دانم...شاید به انتظار نشستن برای یک شادی مضحک‌ترین اتفاق این دنیا باشد، شادی همیشه هست فقط باید پیدایش کرد و چه بسا در روزهای سخت شادی عمیق‌تر و دلچسب‌تر هم باشد!

 

  • هانیه معینیان

نظرات (۵)

  • مسلمانِ یاغی ...
  • اگه تست کنکور بود می گفتم این حرفا قرابت معنایی دارن با پست آخر یک مسلمان. 

    بعضی وقتا شادی رو می بینم...دو متریم ایستاده...ولی انتخابش نمی کنم. سطحی می دونمش....مسخره می دونمش. 

    شاید هم میترسم برم و ذوق کنم و ازم بگیرنش.

     

    لِّکَیۡلَا تَأۡسَوۡاْ عَلَىٰ مَا فَاتَکُمۡ وَلَا تَفۡرَحُواْ بِمَآ ءَاتَىٰکُمۡۗ وَٱللَّهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخۡتَالٖ فَخُورٍ 


    گاهی به اشتباه شادی مون رو گره می زنیم به وجود یه چیزی یا یه کسی که باید باشه و نیست. 

    ولی یعنی همیشه اشتباه می کنیم؟

    پاسخ:
    سلام 
    بله بله برای خودم هم جالب بود این قرابت معنایی 

    البته درباره شادی حرفهای عمیق‌تری هم بود که فعلا به همین بسنده کردم. مثل اینکه واقعا شادی اصالت دارد یا اینکه شادی هدف است؟ 
    اینکه شادی رو سطحی و مسخره می‌دونید واقعا خیلی به مصداق من نظرتان ربط دارد! ولی به هرحال تفریح که قطعا در دلش شادی هست سفارش شده در احادیث هست.

    در مورد آیه هم نکته خیلی مهم فریفته نشدن هست نه شادی و غم نداشتن.


    در مورد نکته آخر هم حداقل میتوانم بگویم زندگی به من می‌گوید که بله اشتباه میکنیم! ارگ الان اینجایی که ایستادگی شادی کردن را بلد نیستی در آینده هم بلد نخواهی بود حتی اگر به شادی مقطعی و غیر عمیق برسی 
  • مسلمانِ یاغی ...
  • اون جمله شرطیه آخری که فرمودین، مبنا و ریشه‌ش کجاست...؟

    "اگر الان اینجایی که ایستادگی شادی کردن را بلد نیستی در آینده هم بلد نخواهی بود"

    پاسخ:
    تجربه زیسته :) و البته تجربه زندگی دوستان. مثلا این خیلی شایع است که خوشحالی را به ازدواج گره می‌زنند! ولی واقعیتش ازدواج شاید در برهه ای خوشحالت کند ولی زندگی همان است که هست
    و البته این آیه قرآن «خلق الانسان فی کبد»
    همیشه رنج هست هیچ وقت به نقطه بی رنج نخواهیم رسید و ما باید یاد بگیریم در کنار رنج ها خوب زندگی کنیم. 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • آفرین به ذهن پویا و فعال تون. دقیقا همینه

    در لحظه زندگی کردن، غم نخوردن برای آنچه گذشته و نگرانی نداشتن برای آنچه پیش روست.

    چند روز پیش  مطلبی شنیدم. افرادی که حال خوبشون رو به اون وقایع خوب آینده گره میزنند، موقتا حس خوشبختی و شادکامی سراغشون میاد. اما با گذشت زمان کوتاهی، اون حس رضایت و شادی حتی به کمتر از سطح قبل اون اتفاق بر میگرده. 

    کسایی که در لحظه زندگی نمیکنند، بیشتر دچار افسردگی و ... میشن

    پاسخ:
    ممنون از شما :)

    واقعا همینه. من هرچه به خودم و اطرافیان نگاه میکنم همینه. 
  • مسلمانِ یاغی ...
  • قبول دارم.

    این فلسفه ایه که خیلی جاش خالیه توی زندگی ها. 

    و شاید خیلی بیشتر از بقیه حرف ها جواب بده. 

     

  • یاس ارغوانی🌱
  • بودن تو حال خیلی چیز سختیه اون هم برای انسان امروز. دل بستن به آینده برای شاید اتفاق خوبی بیوفته چیزیه که باعث هدر رفتن عمر میشه.

    پاسخ:
    دقیقا 
    انسان امروز که بیش از همیشه به هیچ چیز قانع نیست...

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا...