جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

سلام خوش آمدید

کمک‌رسانی زرد

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹،
گروه بله را باز میکنم یک در میان اعضای محترم درخواست کمک دارند؛ واتس آپ را باز میکنم چند تن از دوستانم پیامی فرستاده اند و از نیازمندی شخصی گفته‌اند و درخواست کمک دارند، اینستاگرام را باز میکنم یک نفر استوری گذاشته و درخواست کمک دارد، تلگرام و ایتا و بقیه جاها هم همین است. خیلی خوب است دغدغه درد مردم را داشته باشیم؛ خیلی خوب است. فقط من متوجه نمی‌شوم که چرا کار یک موسسه را دوست داریم شخصی انجام دهیم؟ اینکه باری از دوش فردی برداریم عالی‌ست ولی خودمان به اندازه زورمان برداریم دیگر برای کمک کردن بیشتر همه جا جار نزنیم. میخواهیم کاری انجام بدهیم دستشان را بگیریم بسپریم به یک موسسه به کمیته امداد... 
ایراد این کار می‌دانید چیست؟ اولا موسساتی که در این زمینه فعالیت میکنند را تضعیف می‌کند. ثانیا فرض کنید من یک پولی دارم و می‌خواهم کمک کنم در این آشفته بازار به چه کسی کمک کنم؟ آنکه سرطان دارد؟ یا آنکه صاحبخانه انداخته اش بیرون؟ یا آن بچه ای که باید عمل شود.... چه کسی میخواهد تعیین کند کدامشان به پول بیشتر نیاز دارند؟ ثالثا کمیته امداد و خیریه های معتبر دنبال چاره‌جویی مستمر هستند درواقع می‌خواهند ماهیگیری یاد بدهند نه اینکه یک ماهی لاغرمردنی بیندازند کف دست یک نفر...
  • هانیه معینیان

خیریه

کمک

کمیته امداد

نظرات (۶)

یکی به خاطر اینکه اعتماد به موسسات وجود نداره دوم اینکه خیلی ها از این راه دکون باز کردن...

پاسخ:
بله متاسفانه مخصوصا با جریان اخیر جمعیت امام علی اعتماد کم شده. ولی اعتماد از آن سمت هم مخدوش است من چند نفر را میشناسم که سرشان را کلا گذاشتند.
البته مردم باید زحمت تحقیق را به جایی که میخواهند بدهند بکشند‌. نهایتش این است حوصله این کار را ندارند کمیته امداد که همه چیزش مشخص است.

هعیییییی ... از ریشه های تراژیک بگیم یا ریشه های گفتمانی مستضعف پروری یا خودخوشحال کنکی مون !

پاسخ:
راستش نه با این شدت ولی واقعا هردو در این قضیه وجود دارد!

سلام

 

حرف خوبیه

ولی

گاهی افراد به همین موسسات اعتماد ندارن، در حالیکه به دوستشون اعتماد دارن که پول رو به دست نیازمند میرسونه

گاهی شوق و ذوق کمک مستقیم به نیازمند باعث جمع شدن پول بیشتر میشه

و ...

 

بنظرم اگه بشه ضمن تضعیف نکردن موسسات از محاسن این روش ها استفاده کرد هم خیلی خوبه. مثلا با راهنمایی موسسات کمک ها انجام بشه. کمیته اسامی مددجو ها و نیازهاشون رو بده مثلا و یک نظارت کوچکی هم داشته باشه به فرآیند اختصاص هدایا به نیازمندان. حالا این یه پیشنهاد بود. میشه روی طرح های دیگه هم فکر کرد

ولی اصل حرفتون رو قبول دارم. نباید موسسات رو تضعیف کرد

پاسخ:
سلام علیکم
ببینید من مشکلی ندارم که یک دوست درخواست کمک کند برای فردی که می‌شناسد اتفاقا آدم باید هم کمک کند هم دستش را بگیرد بسپرد به کمیته امداد یا خیریه. مشکل وقتی است که سلسله راوی زیاد میشود و آدمها فقط پیام های درخواست کمک را برای همه میفرستند. 

با این‌ اوضاع اگر پیش برو قطعا ضعیف میشوند چون نفس کار غلط است و ضعیف کننده.


ولی پیشنهاداتان خیلی خوب است...‌کاش بشود شاید از سمت ما هم کوتاهی شده 
  • پرستوی عاشق
  • سلام...

    خب ... من هم اینطور فکر میکردم ولی رهبری تو سخنانشون با نماینده ی مجلس گفتن که گروه های مردمی فعالیت کنن و گفتن نمیشه هم اینها رو سازماندهی خاصی کرد... چون کشور وسیعه و گسترده ست

     

    بنظر من این، تضعیف موسسات نیست

    موسسات نمیتونن همه رو شناسایی کنن گاهی هم وقتی بهشون معرفی میشه توان کمک ندارن و بودجه شون شاید مثلا نرسه

     

    یه خیری به یه موسسه کمک میکنه

    یه نفر به دوستی ک میشناسه و بهش اعتماد ۱۰۰٪ داره

    و ....

     

    خلاصه هر کی به هر کی دوست داره

     

    منم سخت میگرفتم ولی الان به این نتیجه رسیدم ک سخت نگیریم بهتره

     

    عده ای دارن کار شناسایی انجام میدن 

    عده ای کمک میکنن

    یه سریا شده خودشون کمتر میخورن و به دیگران کمک میکنن

    بنظرم شرایط اونقدر حاد هست ک عیبی نداشته باشه :)

    پیشنهادم اینه ک بجاش موسسات، برن جاهایی رو شناسایی کنن ک شاید نیرو های مردمی نتونن شناساییشون کنن

    و با کمک خیرینی ک به مجوز و ... یک موسسه اعتماد میکنن نه یه پیامهای یک گروه مردمی و حسابی هم پول دارن ، رجوع کنن و از اونا پول بگیرن برای کمک به اونهایی ک مغفول موندن

     

     

    منم اولش مث شما فکر میکردم

    با خودم میگفتم اوووف چقدر کار بدون سازماندهی و الکی

     

    اما الان ذوق میکنم ک میبینم تعداد گروهای جهادی انقدر زیاد شده :)

    پاسخ:
    سلام علیکم
    ممنون از نظر خوبتون و وقتی که گذاشتید


    در جواب یک نفر دیگر هم گفتم من واقعا با کمک کردن شخصی یا حتی کمک کردن با یک واسطه ندارم. آدم وقتی می‌تواند کمک کند. مشکلم با تعدد واسطه  است.
    اگر همه افراد پولشان را به یک یا حداقل چند جای حسابی بدهند آن موسسات قوی میشود آن وقت نمی‌گوییم زورشان نرسید.


    ممنون میشوم صحبت رهبری را در این زمینه برایم بفرستید یا سال و ماه سخنرانی را بفرمایید 
    ممنون :)

    سلام علیکم

    سازمان کمیته که از بس بی برنامه ودیمی عمل می کنه اعتماد صفر شده

    پاسخ:
    سلام علیکم
    بلاخره هنوز هم قابل اعتمادتر و سازمان‌یافته‌تر از بقیه جاهاست
  • پرستوی عاشق
  • نکته‌ی دوّم این است که در این قضایای کرونا خب به طبقات ضعیف، بلکه طبقات متوسّط واقعاً ضربه خورد از لحاظ زندگی و معیشت و مانند اینها. آن کاری که در آستانه‌ی ماه رمضان شروع شد، آن خدمت مؤمنانه‌ای که همه در آن شرکت کردند، خیلی کار باارزشی بود، توانست غمهای خانواده‌هایی را کم کند. من امروز هم معتقدم که این نهضت تعاون و احسان را مجدّداً مردم عزیز ما شروع کنند. البتّه قطع نشده، لکن لازم است یک مقداری رشد پیدا کند، یک مقداری توسعه پیدا کند و بار دیگر فضای کشور را طراوت بدهید، کودکانی را شاد کنید، خانواده‌هایی را برخوردار کنید، پدرمادرهایی را از دغدغه‌ی معاش فرزندانشان نجات بدهید؛ این کاری است که مردم میتوانند بکنند. حالا کیفیّتش چگونه باشد، چه جوری مدیریّت بشود، اینها قابل مدیریّت متمرکز نیست؛ اینها کارهایی است که در سطح عامّه‌ی مردم، در سطح کشور [انجام میگیرد]؛ خب بحمدالله کشور بزرگ است، مردم هم زیادند، در این سطح گسترده است؛ هر کسی هر مقداری که میتواند، هر جوری که میتواند، به این کار کمک کند. این را هم نگویند که حالا مثلاً به فلان خانواده از دو طریق یا سه طریق فرض کنید که یک چیزی رسید؛ خب برسد؛ بهتر. اگر چنانچه بتوانند با نظم و ترتیبی انجام بدهند که منظّم و مرتّب باشد، البتّه بهتر است، اگر هم نشد، اشکالی ندارد؛ بفرض حالا به یک خانواده از دو جا یا از سه جا [کمک بشود]. ایراد نگیرند که با این وضعی که هست، ممکن است به بعضی‌ها مثلاً دو برابر برسد؛ خب برسد. فقط سعی بشود کسی از قلم نیفتد؛ فقط همین. مراقبت بشود که کسی از قلم نیفتد و مردم بتوانند ان‌شاءالله برخوردار بشوند. این، کشور را طراوت میدهد، به کارها برکت میدهد، لطف و فضل الهی را متوجّه شما میکند.

     

    منبع:

    https://www.leader.ir/fa/speech/24514/www.leader.ir

     

     

    سلام :)

    من متوجه فرمایشتون شدم و با عنایت به فرمایشتون نظر قبلیم رو نوشتم . سپاس ک وقت گذاشتید و مطالعه فرمودید🌹

    پاسخ:
    سلام علیکم
    بسیار ممنونم بابت نظر و بابت لینک :)
    اختیار دارید ممنون از شما

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا...