جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

سلام خوش آمدید

چرخش قهرمانانه به سوی مانتو!

پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰،

حجاب فقط چادر نیست. میشود بدون چادر هم حجاب کامل اسلامی داشت. اینکه جامعه یا بعضی افراد اینطور القا کرده‌اند که حجاب مساوی چادر است اشتباه فرهنگی‌ست مثل هزاران اشتباه دیگر. اینکه در گذشته به فرد مانتویی طوری نگاه میشد که گویی حجاب ندارد یک اشتباه دیگر است که هیچ‌کدام از این اشتباهات ربطی به اسلام ندارد. اشتباه سنت بوده و فرهنگ. حالا اینکه یک عده آمده‌اند به جای اینکه این فرهنگ را درست کنند فرهنگ غلط دیگری جایگزین کرده‌اند جای تعجب دارد. اینکه چادر به سر می‌کنی یا مانتو به تن یک انتخاب است؛ ولی اینکه جوری ادا دربیاوری که انتخاب مانتو بشود «چرخش قهرمانانه» خیلی مسخره است. مسخره است که از خوبتر به خوب برسی و همه جا جار بزنی. هرچی هم بگوییم، هرچی هم بگویید، هرچی هم بگویند دیگر در برتر بودن حجاب چادر که شکی نیست.

 

اینکه چادر حجاب برتر است یعنی «تو ای زن حق انتخاب داری.» شبیه مخیر بودن بین نماز اول وقت و نماز با تاخیر. هیچ کدامش گناه نیست ولی اولی ثوابش بیشتر است. چادر سر کردن سخت است این را هر آدم عاقلی میفهمد اصلا به قول شهید مطهری تکلیف همراه با سختی است. دیگر در هوای داغ و سوزان تابستان هم باشد سختی‌اش دوچندان می‌شود. با همه این احوال آیا نمیشود چادری بود ولی گاهی مانتو پوشید؟ چرا میشود. دیگر این به سنجش شرایط برمیگردد خودم یادم هست وقتی خواستم از کوه بالا بروم چادر را برداشتم. ولی کوهی دیگر را با چادر رفته ام. گاهی هم به خاطر چادر کاری که دوست داشته ام را انجام نداده ام. خلاصه شرایط است که تعیین میکند چه کار کنی. ولی اگر به خاطر شرایط مجبور شدی چادر را کنار بگذاری این کار را یک صعود به مرحله بالاتر تلقی نکن و در گوشمان جار نزن... میخواهی سختی‌هایت را کمتر کنی بکن، فقط ارزش این «عزیز» را پایین نیاور...

  • هانیه معینیان

حجاب اجباری

مانتو

چادر

نظرات (۷)

  • راهی به سوی نور
  • ارزش این عزیز را پایین نیاور...

    عزیز رو دوست داشتم:)

    پاسخ:
    خداروشکر :)

    احسنت.

    خیلی جالب، کامل، مستدل، اقناعی و روزآمد بود.

    سلام

     

    عالی بود و پاسخ مناسبی برای اون پست مذکور

    پاسخ:
    سلام 
    ممنونم :)
  • مهتاب ‌‌
  • عبا شاید یه گزینهٔ بینابینی باشه. برای حفظ حدود قبلی و در عین حال کم‌تر کردن محدودیت‌هاش. خودم اخیرا بهش علاقه‌مند شدم و حتی یه دونه هم سفارش دادم.

    پاسخ:
    اصلا ورای بحث پوشش چادر در حال حاضر مباحث پیرامونی زیادی دارد که قابل مقایسه با چیزی نیست. از جمله نماد بودنش 
    بماند که مباحث دیگر هم هست 

    خیلی ممنون از این پستتون :)

    پاسخ:
    خیلی ممنون که خوندی :)
  • یاس ارغوانی
  • میدونید باید آدم ها از این بحث بیان بیرون. یه عده هنوز متعصب روی چادر هستند ولی از این طرف  اینقدر بد شده که مانتو هم نمیپوسند زدن به در پوشیدن هودی و پیراهن. خب اگر سخت گیری کم بشه ممکنه اینطوری نمیشد. البته من به قانون کار ندارم به خانواده ها و سخت گیری شون کار دارم که باعث دل زدگی شده وگرنه حجاب کامل که به چادر نیست من خودم خیلی چادری دیدم که محجبه نیستند

    پاسخ:
    بله نتیجه خیلی رفتارها به افراط گذشته برمیگرده 
    البته الان از نظر اجتماعی افراط که چه عرض کنم تفریط شده فقط در بعضی خانواده های مذهبی سختگیری هست 
    ولی متاسفانه بحث الان بحث چادر و مانتو نیست بحث اینکه تو که چادری هستی انتخاب خودته هست بدون پیشینه دینی و اصلا چه کسی گفته چادر برتر است.
  • مهتاب ‌‌
  • البته یه نکته‌ای رو فکر می‌کنم لازمه اضافه کنم. من پوششم رو از چادر به عبا به طور کلی تغییر ندادم، فقط عبا رو سفارش دادم برای مواردی که نیاز به پوشش راحت‌تری دارم.

    پاسخ:
    خیلی هم عالی :)

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا...