جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

سلام خوش آمدید

خوش خیالی خاکستری...

چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹،
دختر یکی اقواممان آن زمانی که سنش کم بود عاشق شد. خیلی کوچک بود؛ ما باورش نمی‌کردیم. دوست داشتنش را باور نداشتیم با اینکه مدام به رویمان می‌آورد. دختر شش، هفت ساله  آن زمانی که فیلم‌های کره‌ای به تلویزیونمان آمد عاشق آن سریال‌ها شد. اولش فقط تماشا کردن بود و تماشاکردن و تماشا کردن... بعدتر ادایشان را در آورد؛ ادای لباسهایشان، زانو زدنها، درخواست‌ها، حرف زدنها و... کم‌کم پای خواهرزاده‌ی خیلی کوچکترش را هم به این جریانات باز کرد و ما هم‌چنان در خواب خوش خیالی و بازی بچگانه و عشق کودکی بودیم...
 
 دختر فامیلمان،دانشجوی سال اول رشته گرافیک هنوز هم عاشق است با همان حرارت و حتی بیشتر. زبان کره‌ای را تا حدودی بلد است. چند وقتی هم ادمین فروش یک کانال لوازم آرایش کره‌ای بود. از همان بچگی اهل هنر بود نبوغ و خلاقیت خوبی هم داشت. الان اما همه علاقه و همتش صرف دست سازه های کره‌ای شده‌است. یک زمانی بهش گفتم حالا که آنقدر نبوغ و خلاقیت دارد صرف فرهنگ ایران خودمان کند. خندید و گفت حرفی ندارد ولی طرفداران فرهنگ کره‌ای بیشترند! نمیدانم غیر از خواهرزاده‌اش پای چه کسانی را به این ماجرا باز کرده‌است.
 
 وقتی فهمید چند وقتی‌ست مشغول درست کردن وسایل نمدی شده‌ام عکسی برایم فرستاد. خواست برایش درست کنم. ساختم  و فرستادم. خیلی خوشش آمد؛ گفت مطمئن است چند نفر دیگر هم از این کار می‌خواهند. عصر خواهرزاده‌اش پیام داد که آن عروسک نمدی را که برای خاله‌اش ساخته‌ام می‌خواهد. گفت برایش درست کنم. راستش خیلی خوشبین نبودم به این همه خوش‌آمدن. به نظرم برخلاف تصورم آن یک عروسک معمولی نبود. وقتی در اینترنت جستجو کردم متوجه شدم این عروسک نماد یکی از افراد گروه موسیقی کره‌ای‌ست! خیلی حالم بد شد. آن مردهای دخترنما چه جذابیتی برای دختران ایرانی باید داشته باشد؟!
بهش پیام دادم «عروسکت آماده است فقط من دیگر از این عروسک‌ها نمی‌سازم
اگر عروسک ایرانی خواستی در خدمتم و با کمال میل و رغبت...»
  • هانیه معینیان

باکره

فرهنگ کره

نظرات (۴)

  • عـلیـرضـ ـا
  • «مردهای دخترنما» رو خیلی خوب اومدید...

    راستی الان فرهنگ شرق چه تفاوتی با فرهنگ غرب داره؟

    پاسخ:
    :) واقعا همین بودند

    فرهنگ غرب در هر زمانی ابتذال و سطحی بودنش بیشتر از شرق است‌. ولی من اینجا شرق یا غرب برایم اهمیت نداشت( اگر فرهنگ غرب بود البته حالم خیلی بدتر میشد) من ایرانی بودن برایم مهم بود.
  • پرستوی عاشق
  • غرب و شرق هجوم اوردن و ما خوابیم..

    پاسخ:
    ای داد...

    سلام 

    بله بله من هم در خانواده همین مشکلو دیدم. خیلی به کره علاقه زیاد شده

     

    راستی پیچ دارید برای عروسکای نمدیتون؟؟؟

    من هم میخواممممم :)

    پاسخ:
    سلام متاسفانه 

    نه خیر ندارم :)

    سوم راهنمایی بودم و یکی از درس هامون مقاله نویسی

    اکثرا موضوع محیط زیست و کمبود آب و گرمایش جهانی رو برداشته بودن ولی هیچ کدوم حرف جدیدی نزده بودن و فقط کپی پیست

    موضوع تحقیق من علاقه ی دختران نوجوان ایرانی به فیلم های کره ای و ارتباط آن با سطح دین داری بود ( یا همچین چیزی. درست یادم نیست) 

    چقدر همراه پدرم سختی کشیدیم و پرسش نامه طراحی کردیم و چقدر دوندگی کردیم که اجازه بدن توی آموزشگاه های مختلف پخششون کنیم و بعد همه ی داده ها رو خودمون وارد کردیم

    آخرش هم گفتن موضوع بی ارزش و غیر مهمیه و اصلا دیده نشد.

     

    کاش میفهمیدیم هدف اصلی جنگ روانی بچه هان. اونان که آینده رو میسازن. اونان که اگه رویای آباد کردن سرزمین خودشون رو نداشته باشن واویلاست...

    پاسخ:
    عجب... خدا کنه زود بفهمیم همه چیز رو قبل از اینکه دیر بشه...


    بله بچه ها خیلی مهمه...

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا...