جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

جهان یک زن

من هدهدم، صفیر سلیمانم آرزوست

سلام خوش آمدید

وطن حجاب کجاست؟!

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰،

 

«روبروی حسنات نشست و به آرامی از او پرسید: یعنی می‌خواهی بگویی که حجاب از ابتدا در اسلام وجود داشته و ایرانیان آن را ابداع نکرده‌اند؟ حسنات گفت: هرگز. در واقع آیه حجاب پیش از فتح ایران به دست مسلمانان و هر نوع رابطه و آشنایی میان آنان نازل شده بود؛ از طرف دیگر حجابی که اسلام آن را واجب کرده با حجابی که ایرانیان قدیم داشتند فرق دارد. برخلاف ایران باستان، در اسلام حجاب یا به تعبیر صحیح پوشش زن را از حضور در عرصه‌های زندگی منع نمی کند...»

 

برگرفته از کتاب کوتاه و کوچک «دو زن و یک مرد» اثر بنت الهدی صدر، دانشمند، شاعر و نویسنده عراقی

 

پی‌نوشت: نقطه‌زن دشمن کاملا اصولی کار میکند؛ وقتی می‌خواهد ایران را بزند می‌گوید « حجاب را عرب جاهلی آورده» وقتی هم میخواهد عرب را بزند می‌گوید « حجاب را ایرانیان ابداع کردند»...

 

نظرات (۳)

  • یاس ارغوانی
  • چقدر خوب :)

    پاسخ:
    کدام قسمت :)

    تک تیراندازهای دشمن، کارشون رو خوب بلدند، اما بعضی ایرانی های خودمون متأسفانه بدجوری ساده لوحند و خیلی خوب در زمین دشمن بازی می کنند.

    پاسخ:
    بله 
    و خب ما هم خوب کار نمیکنیم
  • یاس ارغوانی
  • همه پست حرفای من بود برای همین تو دلم گفتم چقدر خوب حرفایی از جنس حرف های دل من :)

     

    پاسخ:
    خداروشکر 
    چه عالی :)

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    بِسْمِ اللَّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا...